norahansen.blogg.se

En kväll i stallet

Publicerad 2014-05-22 21:11:37 i Allmänt,

Hejsan hejsan!
Kom hem från stallet klockan 9. Det blev lite sent ;)
Jag och Josefin red ponnyerna (Teija och Zicko) till stallet. 
Men först hoppade  vi lite grann med Teijsu. Vi hoppade från trav och jobbade henne på det viset. 
Också med att jag byggde upp lite läskiga hinder åt henne. Så att hon vänjer sig vid att hindren inte ser ut bara som en bom och 2 hinderstöd. Teija och Josein var jätteduktiga!
Zicko gick i hagen och hade det skönt :)
Sen red vi dem till stallet. Och jag tvättade Zickos bakben och svans och sånt. 
Eena (hon som har stallet i Emmes) var också och hälsade på. Vi pratade mycket om Zicko. 
Jag funderar väldigt mycket nu... Allt bara snurrar i huvudet.
Men kan inte göra så mycket mer än att vänta och se nu. 
Nu är Zicko är i stallet tänker jag vara där varje dag och ta hand om honom. Han ska bli ompysslad!
Finaste killen i världen....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela