norahansen.blogg.se

Mary kay

Publicerad 2014-05-22 13:00:00 i Allmänt,

 
 
Tänkte berätta om Mary kay kvällen.
 
Hon som hade allt hette Pia Rosengård. Hon jättetrevlig. Det var lite lustigt när hon frågade om man brukade andvända "make" och vad man andvände för borstar och så vidare. Man brukar ju kanske inte få såna frågor i verkligheten. Men det gjorde det hela mer intressant. 
Vi började med att rengöra ansiktet. Hade gärna velat ha ansiktsvattnet som vi andvände. 
Sen lade vi på en concealer. Den var jättebra och Nike köpte den. 
Vi lade också mineralpuder och highlighter. (Stavning?) 
Ögonskuggan tog mest tid. Jag andvänder inte ögonskugga. Så valde en väldigt krämig som man skulle lägga med fingret. Den var säkert bra, men jag lade på ett nytt lager säkert 5 gånger och det blev inte starkare färg. 
Så tvättade bort den och lade på en annan. Lade på 1 ljus bas över hela ögonlocket. Och en lite brun för att få en skugga. Och en grå för att få mera skugga. :)
Sen kom vi till eyeliner. Jag är inte bra på att lägga eyeliner, Inte alls. Men fick prova en guldig eyeliner som var som en penna. Den var jättenkel att lägga på och den såg helt amazing ut!
Blev kär i den eyelinern. Det blir nog mitt nästa inköp!
 
Dålig bild, men ni ser!
Vi hade också ett lotteri, och priset var ett telefonfodral. Jag vann! Konstigt nog, jag brukar aldrig vinna :)
Jag lärde mig otroligt mycket om denna kväll! Blev verkligen också nöjd med sminket!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela