norahansen.blogg.se

Vad i hela friden är det för väder?!?

Publicerad 2014-05-02 12:36:29 i Allmänt,

Nu blir det snabbt att ställa om. Jag ska packa och åka till Erica. 
Jag kom precis hem från stallet. Baccus och Deli var riktigt glada!
Vi for på en lugn länk. I en timme kanske. 
Det är jättekul att rida Baccus nu. M har gjort et jättebra jobb med honom. 
Han lyssnar jättebra för skänkeln. Och är jätterolig att rida. 
 
Men
Så kommer vi till det underliga vädret. 
När vi for, så sken solen. Jag tänkte att nu är vår. Snart sommar! Härligt!
När vi hade ridit i kanske 15 min. Så började det hagla. Mycket! 
Det blev kallt. Och haglet kom på sadeln och smällte. Så byxorna blev våta. 
Det haglade säkert i 20 minuter. Jag och Nike var helt förbluffade?
Var kom detta väder ifrån? Det måste säkert hata oss?
Sen lättade det. Och slutade. Snart sken solen igen!
Hmm.. det kanske är konstigt väder i maj??
 
I stallet fick jag också leda en hingst. Timeout. Det var liti pirrigt när Anna frågade. Men det gick bra.
Men spännande i alla fall. Jag har ju typ ingen erfarenhet av hingstar. Fast Timeout är otroligt smart hingst. 
Gillar denna muskleknutte. :)
Baccus ponny :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela