norahansen.blogg.se

Vått o kallt o roligt

Publicerad 2014-05-04 20:04:09 i Allmänt,

Hej allihopa!
Vet ni vad jag har gjort?
Jo, jag satt i soffan. Och så plötsligt ringde Anna åt mig. 
Hon sa att jag kunde ta Baccus och träna för Marika om jag ville!
Självklart ville jag det. Jag blev bara lite nervös först när jag skulle rida Baccus. 
Har ju inte tränat eller ridit ordentligt med han på länge.
Men tänkte att det skulle vara VÄLDIGT nyttigt för mig att rida honom någongång också!
Har ju bara ridit Zicko så. :)
När jag kom till stallet så gissa vad det gjorde? Jo... snöade!
Och det var inte lite heller. Stora flingor!
Herregud, det är MAJ. Och det snöar!
Jag hade på mig mycket kläder. Men vad hjälpte det. Man blev ju våt ändå!
När vi började lektionen frös jag om händerna så otroligt mycket. Jag kände dem inte och kunde inte röra dem. 
Jag tänkte att hur ska jag klara resten av lektionen. 
Sen skrittade vi och jag började röra på händerna och fingrarna. Då kom blodcirkulartionen tillbaks igen 
och det började dunka av smärta i dem. Fy vad jobbigt det var!
Men de fick så småningom tillbaka sin normala temperatur! Skönt!
Baccus var kanonbra!
Jag gillade faktiskt att ha en häst jag kunde skänkla på! Det var så kul!
Det låter lite konstigt att det var roligt att kunna skänkla på.
Men det påminde en om alla ytterskänklar. Och drivet man måste ha. 
Jätteroligt att rida Baccus!
Jag var inte speciellt nöjd med mig själv. Men jag har ju inte tränat för en tränare på jättelänge!
Så, då kan ju inte första träningen gå så bra heller. 
Nu är jag hemma. Trött och mätt. Måste öva på engelska före det är försent! Hejdå!
 

Kommentarer

Postat av: Unn och Nicole

Publicerad 2014-05-04 20:20:17

Hej, jättefin blogg du har! Kika gärna in på våran blogg och om du lämnat en liten kommentar hade det varit kul! (:

//Unn och Nicole Jumpers.horseworld.se

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-05-04 22:36:39

Söt bild :')

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela