norahansen.blogg.se

Vefas

Publicerad 2014-05-21 13:10:00 i Allmänt,

Jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om Vefas.
Han är säkert ganska ny här på bloggen, så ni vet säkert inte så mycket om honom. 
 
Vefas är en storhäst, en ganska stor kille på 165-170 i manken. 
Men ändå väldigt "små" gångarter. Han är lika stor som t.ex Deli som Nike rider.
Och Deli, är för stor för mig. Att rida ordentligt på alltså. För stor och stark. 
 
Men Vefas han är väldigt känslig, och han har inte så stora, massiva gångarter. Så han kan jag rida riktigt bra. 
När jag såg Vefas första gången, Gav han mig ett inttryck att vara väldigt "mjuk". Han är otroligt snäll och sympatisk i temperamentet. Han förmedlar ett slags lugn. 
Det här lät säkert lite konstigt. Men det är så jag reagerar på honom när jag ser honom.
Hans ögon är väldigt stora och bruna. De är väldigt snälla ögon. Långa öron, så han ser ut som en ekorre. 
Han är en fux med en vit bläs i pannan. Vefas är kanske inte den vackraste hästen jag har sett.
Men han är väldigt fin ändå. 
Ni får se några bilder, och sen måste jag visa lite släktforskning såklart! Det är ju det jag gillar!
 
Nike och Vefas
 
 
 
 
Vefas mamma heter Valeta.
Hans pappa heter Falko.
 
Han har bara 2 styckern halvsyskon från hans mammas sida, som heter Velingtons och Valtonas.
Vefas är född 2003, han är alltså 11. Man tror att han är äldre, för han är en läromästare.
Men han är trots allt bara 11. 
 
 
Hittade tyvärr inga bilder på någon av dem. Hade inte tid att söka. 
Jag tycker verklogen om Vefas. Jag hoppas han kommer att synas mycket på bloggen. :)
//nora
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela