norahansen.blogg.se

Gårdagens Nipsu

Publicerad 2014-11-20 19:54:42 i Allmänt,

 
Hej!  :-D
Igår blev det ridning i mörkret. Jag bestämde mig för att fara och rida Nipsu, red själv. Men hade haft en tung och jobbig dag i skolan. Så det var bara skönt att för vara lite ensam för en gångs skull. 
Testade förståss mina nya reflexgrejer. De passade och såg sjukt snygga ut! Speciellt täcket.
Grimman var bara för gullig, precis som jag hade tänkt mig. Så nöjd över det jag köpte.
Jag skrittade ut i terräng, och undrade vad jag skulle göra, jag såg ju ingenting. Men av det jag hörde, och såg med pannlampan. Så var vägen faktiskt ganska mjuk. När man har ridit cirka en km efter den vägen jag red på. Så kommer det gatubelysning. Där var vägen verkligen bra, så där började jag trava. Körde på för fullt i trav. Säkert en kilometer. Nipsu, fick springa på. Men ändå under kontroll. När jag hade ridit tills gatubelysningen var slut. Vände jag om och travade tillbaka. Och upprepade samma procedur igen. Fullt fart i trav. Så hon fick av sig den värsta energin. Men jag kan faktiskt säga att Nipsu flög fram. Bokstavligen. Hon har långa ben, och travar som en travhäst. Så fort gick det! Var glad att för en gång skull få rida henne svettig. Det har inte underlaget tillåtit mig att göra på länge. Nipsu verkade tycka att det var lika kul som jag. Frustade och taktade.Duktig ponny!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela