norahansen.blogg.se

Om ändå allt skulle vara som förr....

Publicerad 2014-11-22 21:11:00 i Allmänt,

Har ni aldrig haft ett bra tillfälle i ert liv, ett bra år, en bra säsong. Eller bara för några månader. 
Som ni längtar sjukt mycket tillbaka till? Där inga bekymmer fanns och man levde i nuet och trodde att det alltid skulle fortsätta vara såhär bra. En tid som man kallar "Den gamla goda tiden"
Förstår ni hur jag menar?
Jag har haft många sånhär tider, men jag tror åtminstone att jag kan säga att jag lever INTE i en sån tid nu för tillfället. Inte ett bra minne, som man kan tänka tillbaka på sen och tänka: Åh vad jag saknar det här!
Nej, så är det inte nu, inte idag, inte den här månaden, inte den här TIDEN just nu. 
 
Jag längtar så mycket tillbaka till tiden med Wilma. Tiden då Annas stall, inte hade funnits så länge och jag och Malena och Nike var stalltjejer. Då vi försökte lära Aku att hoppa, då jag red in honom. Red på den tiden Wilma nästan 4-5 gånger i veckan. Inga bekymmer om att vara för stor. Eller att någon annan skulle ta Wilma ifrån mig. 
Även den tiden när jag och Ellen rände runt med Baccus och Wilma i skogarna. Inga bekymmer, inga kostnader. Ingenting. Bara när vi ville, hur vi ville. Det var vad jag kallar. Den gamla goda tiden. Vill att allt ska vara så. 
Så, som det var förut. 
 
Dock, kan jag ju även påpeka att jag inte gnäller över det liv jag har nu. Jag är väldigt tacksam över det jag har. 
Men allt känns liksom 200 gånger svårare än förut.
Många måsten, mycket stress, pengar, kostnader, tider, ansvar. Listan kan göras hur lång som helst. 
Hälften av det där, behövde man inte tänka på för 3-4 år sedan!!!
Saknar den tiden, väldigt mycket. Man saknar det här kanske lite mer nu. När allt är mörkt, allt är kallt. Allt är allmänt jobbigt. 
Bjuder på bilder. Från den gamla goda tiden! :D
 
 
(lilla blackie)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela