norahansen.blogg.se

Harry Potter tag

Publicerad 2016-04-18 13:01:00 i Allmänt,

 
1. Favorite book?
- Jaadu, ALLA. Väldigt svårt att svara på då jag tyckte alla var jättebra på sitt sätt!
Men om jag måste välja så kanske Harry Potter och Fången från Azkaban.
(Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
 
 
 
2. Favorite movie?
- Den allra sista filmen är nog den bästa enligt mig. Så snyggt gjord tycker jag och den är helt galet spännande!
 
3. Least favorite book?
- Åååå vad svårt. Faktiskt på riktigt svårt. 
Möjligen Harry Potter och Hemligheternas Kammare. (Harry Potter and the chamber of secrets)
Fast den var också JÄTTEBRA!!
 
4. Parts of the books and movies that made you cry!
- När Sirius dog. När Dumbledore dog. Då jag skulle läsa sista kapitlet i sista boken, när jag visste att boken skulle vara slut efter det. Hade nog tårar i ögonen på andra ställen också, men grät inte ;)
 
5. If you could hook up with any HP character who would it be?
- Cedric Diggory om jag fick välja ;)
 
6. Favorite character?
- Sirius Black (spelad av Gary Oldman) är nog min favorit efter att ha sett filmerna och läst böckerna.
Även Hagrid! (Spelad av Robbie Coltrane) 
    
 
 
7. What would your patronus be?
- En hare, tror det passar mig bra! ;)
 
 
8. If you could have the Resurrection stone, the Invisibility Cloak or the Elder Wand, which on would you choose?
- Osynlighetsmanteln helt klart!
 
9. What house would you be in?
- Hufflepuff :)
 
10. If you could meet any member of the cast, who would it be?
- Alla väl, men kanske speciellt Oliver och James Phelps (Fred och George)
 
11. Have you played any of the videogames?
- Nej
 
12. If you were on the quidditch team, which position would you play?
- Är så dålig på all form av bollsporter. Kan inte träffa eller slå. Så jag får väl bli sökare? Skulle kanske hellre sitta på läktaren och heja på!
 
13. Were you happy with the ending?
- Jag tyckte att nästan alla bara dog. Många som betydde något för Harry, t.ex Sirius, så fick han aldrig ha kvar :( Men nog var det ett bra slut, joo.
 
14. How much does Harry Potter mean to you?
- Det är väl ganska svårt att svara på, men låt mig säga att jag och Mamma funderar HELT ALLVARLIGT på om vi ska ta vårt pick och pack och dra till London på jullovet, för att se Warner Bros Studios :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela