norahansen.blogg.se

Uppdatering

Publicerad 2016-04-20 20:23:12 i Allmänt,

Hejsan Hejsan!
Här kommer lite uppdatering om Nipsu! Har längtat att få berätta allt för er, men tiden har inte räckt till riktigt.
Det är stressiga tider just nu. 
Så, jag red Nipsu på den första träningen eller lektionen på väldigt länge i måndags, vi har ju lite sadelproblem med henne just nu (har ingen sadel som passar) så då red jag med en urgammal, urful, men skitbra bomlös sadel!
Som sagt, sadeln är verkligen inte den snyggaste, men Nipsu gillar den. Hon har gått som en dröm sen dess. Så utseendet spelar då ingen roll för mig! Den funkar, och det är det viktigaste! :D
Vi jobbade med travbommar och hon var pigg och framåt, men lyckades hålla sig i skinnet utan att bli för het. 
På tisdag var det hoppträning. Har bara hoppat några småskutt med hinkar och massa sånt på senaste tiden. Har inte hoppat seriöst alls på hela vintern. Så det var en ganska nervös Nora som satt upp i går kväll. Sadeln var ny, och vi skulle hoppa studs! Nipsu var förstås het, som hon alltid är när man hoppar, men aktade mig noga för att inte försöka pusha henne så mycket att hon blev stressad, hellre EN lugn galoppvolt, än FYRA stressiga. 
Hon hoppade studsen helt fantastiskt. Även fast hon emellanåt kom in i ganska hård fart, så accelererade hon bra över hindren, lyfte på tassarna liksom :)
Vi slutade med att hoppa en oxer på 80 cm. Jag har inte hoppat mycket alls med henne under den tiden jag har ridit henne, och 80 är det högsta vi har hoppat ihop. Kan kanske också säga att hon inte visste vad hoppning var för något då hon kom hit :D Hade verkligen inte tänkt att hon skulle klara en så svår uppgift redan nu då hon inte har hoppat på så pass länge. Men det kan väl bara gå framåt nu antar jag? :)
Jag har ett drömmål, att om jag får möjligheter att träna osv i sommar, att jag och Nipsu då ska komma över 1 m. 
Det behöver inte hända, men man ska alltid ha ett mål, eller hur?
Nipsu har absolut kapaciteten att hoppa 1 m och högre enligt mig. Hon är byggd och har psyke som en tävlingsponny. Om man bara har benen på så hoppar hon säkert precis vad som helst!
Idag blev hon masserad, så hon ska vila nån dag nu! Vi hörs sen! HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela