norahansen.blogg.se

Hoppträning med Mir 🐴

Publicerad 2016-11-24 10:53:39 i Allmänt,

Igår fick jag äntligen möjligheten till att hoppträna igen 😄 Det var så roligt!
Fast jag och Pappa bokstavligen stressade/skyndade ihjäl oss (och ändå kom 15 min sent hehe) 😉 
Så var det en så bra kväll 😃
(Tack Pappa för att du kunde ställa upp för mig ❤ och tack till alla andra som var till hjälp den kvällen)
Mir var taggad till 1000 (hade nog inte förväntat mig något annat 😉) men stressade inte upp sig alls och var helt super 😊 Jag lär mig så mycket av honom och han hjälper mig alltid 😍
Han är ingen automat som hoppar allt vad man styr på. Man måste rida med tillräckligt korta tyglar och benen runt. Om man inte gör det så stannar han. Och det tycker jag nästan är lite bra,  för då lär jag mig 😊 Men fast man kommer lite långt ifrån eller lite för nära eller lite dålig väg så tar han det inte så allvarligt utan han hoppar snällt i alla fall 😅  Sen är det så kul tycker jag att han är sååå himla taggad. För då blir man taggad själv 😃 Världens coolaste häst - det är Mir det 😘
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela