norahansen.blogg.se

Hoppträning med Mir 💕

Publicerad 2016-09-22 12:01:25 i

Jätteduktig Mir igår 😊
Vi var på vår andra hoppträning (för M) 
och det var minst lika roligt som förra gången! Ju mer knappar jag hittar på Mir, desto roligare är det. Han är alltid minst lika taggad som jag på träning och det gör det så spännande 😉 
Igår hoppade vi 2 hinder på varje långsida som var ett rättuppstående och en oxer. Och så hade vi en linje på 24 meter som var böjd. Vi hoppade både vattenmatta och med blåa tunnor under hindrena och Mir hoppade dem faktiskt bättre än jag trodde! 😄 nåt stopp, men det tar jag helt själv på mig! ✋ Lade honom en gång helt brutalt fel till hindret, och han gjorde bara rätt som stannade. Och en gång så glömde jag benen 😂 Han är tacksam på det sättet att han inte tar åt sig fast man råkar komma fel på ett hinder eller två. Han jobbar på och hjälper en med det 😙
På lördag så kommer jag göra en rätt spontan grej... vet fortfarande inte hur det kommer gå 😉 men jag ska vara med i en tävling! Det är en liten klubbtävling, så inget allvarligt. Vi ska bara dit och träna. Men nervös kommer jag att vara! Har ju inte tävlat så mycket själv. Men nåja, vi kör på skoj och har kul. Så får det gå som det går 😉 Jag måste bara komma ihåg att rida med tillräckligt korta tyglar, bromsa med YTTERTYGELN, inte inner i svängarna. Hitta rytmen och ha benen nära. Låter inte alls svårt eller 😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela