norahansen.blogg.se

Fräckhet

Publicerad 2013-12-05 19:00:00 i Allmänt,

 
Ja... Vad betyder det om man är fräck?
Man kan ha fräcka kläder och då är det ju nåt positivt.. men det andra? Vad är det?
 
Jag ser på de såhär:

Om läraren säger:
 
-Okej klassen! Nu ska vi börja med böcker som nästa ämne!
 
Alla i klassen suckar stånkar stönar...
 
-Så är en i klassen så modig att hon säger:
 
-YES! Va kul!
 
Det tar en sekund.. så vrider hennes kompis sig om och tittar med höjda ögonbryn!
Med texten i pannan typ som det står
" Är du helt dum i huvudet? Hur kan du tycka att böcker är kul??? Mamma, vad barnsligt...)
 
Hmm.. vad tror du kompisen som sa YES gör då? Håller med om att det är urtrist såklart! Men egentligen är det ju inte alls så hon menade...
 
Det är detta jag blir SÅ arg på!
Hur har man ens hjärta att göra så? Det är meningen att man ska STÖTTA varandras drömmar och åsikter!
Inte trycka ner deras! Och tycka att allt man själv tycker är urtrist och jättekul, är det alla SKA tycka!
 
Det är meningen att alla ska vara annorlunda! Det är ju det som är grejen! Remember?
 
Speciellt ledsen och besviken blir man om det råkar vara ens bästa kompis... Men man blir väl annars också arg
Om jag skulle vara med i en sånhär situation skulle jag bara le åt personen som tycker man är helt konstig!
Personen är dummar själv enligt mig!
 
Och försök inte hitta nåt att skylla på! Så du slipper undan! Om du ser personen i ögonen och säger rakt ut:
Vad stirrar du på egentligen? Och ler ett tandkräms smile därefter!
Katjing Katjing! Där fick du + poäng!
 
JAg tycker verkligen vänner ska stötta varandras drömmar... Blir otroligt irritrad och besviken på såna som ska tycka att en själv är bäst... Så snälla vän! Tänk efter lite innan du säger nåt! alla ska tycka olika. Glöm inte de
 
 
Det måste finnas citat till allt...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela