norahansen.blogg.se

Outfiter med häst

Publicerad 2013-12-13 21:36:00 i Allmänt,

Jag gillar verkligen att matcha ridoutfiter!
Sånt som man har på tävlingar, alltså till exempel:
Schbrak, som matchar ihop med beskydd, huvor, ridkavajer, ridbyxor, pannband!
Ja, allt helt enkelt!
Det är kul att kunna köpa och titta på saker från olika sidor, olika sidor, och matcha med hjälp av hästens färg till exempel!
 
Bra ställen och butiker där man kan köpa hästsaker, finns såklart överallt!
Men jag gillar Hööks, väldigt mycket!
Färglatt och coolt, men också stilrent!
Man kan hitta allt man vill ha där!
Jag har/och skulle vilja ha dehär skaerna från Hööks till exemepel!
 
Har denna grimma till Zicko, Den är jättefin tycker jag!
 
Hade också detta schabraket på honom! Jättesnyggt, och en ganska utmanande färg som man syns i!
 
Jag skulle vilja ha:
ÄLSKAR det här pannbandet! Om man inte vill ha någonting färglatt eller så!
Så gillar jag detta väldigt mycket! Det är väldigt stilrent och fint!
 
 
SÅ coolt! Jätteannorlunda! :D
Detta täcke är urfint! Passar på jättemycket olika hästar och ponnyer! Döör! ;)
 
 
Supergulligt verkligen!
Skulle passa till ett litet sto perfekt! Verkligen urgullgt!
 
Hittade dessa på Horze! 
DÖSNYGGA, perfekta till tävling och så!
 
 
Såå... här fick ni se NÅGRA smakprov på vad jag gillar för slags "saker" eller hur man nu ska uttrycka sig!
Har kanske inte direkt något sånt att det DÄR tycker jag är fult och det DÄR är fint, men jag älskar mycket färg!
Glada, och starka färger gör allt mycket roligare och man kan till och med matcha med hindren ibland!
Men ALLT ska inte vara färgglatt! Om man typ har ALLTING in i minsta detalj te.x rosa, så blir det lite för mycket! Färgglatt är roligt men inte FÖR färgglatt! 
Me lite stilrent som till exempel brunt och blått är också jättefint! Gillar de i till exempel dressyr mer, men det är nog ingen skillnad! Stilrent SKA man också ha ibland! Det är nästan ett måste tycker jag!
 
 
Lite ekipage som jag gillar outfiten på!
 
Caroline Bågfeldt och Chuck! (bilden tagen från carolinebagfeldt.se)
Älskar outfiten uppifrån ner! Det fin pannbandet, och de röda stigbyglarna plus röd kavaj!
Och det röda fina schabraket sitter ju bara som pricken på I:et! Perfekt enligt mig!
 
En lite mer stilren outfit har till exempel Nellie Berntsson!
Schabraket misstänker jag är från hööks, och gillar ridbyxorna och hjälmen!
Brunt och blått passar på hästar! Fast jag inte trodde det först!
 
 
Förresten så är jag med i Adventskalendern på Tlryttarna.blogg.se
adventskalender2
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela