norahansen.blogg.se

Fakta- Hästarna som finns på min ridskola!

Publicerad 2013-06-30 23:24:04 i Allmänt,

Okej först vill jag bara säga att jag är inte riktigt en ridskole elev på min ridskola, utan jag är typ en skötare eller vad kan kalla det! Vi säger inte typ skötare på min ridskola, men man kan nog kalla mig det! Jag hjälper till på ridlektioner, leder, sadlar av, sadlar på... är med som hjälpledare på ridläger och för de så får jag hyra Zicko... Förr red jag Wilma men hon är jag en aning för lång för så jag rider Zicko men sköter Wilma ibland och rider henne någon gång ibland också! Så jag håller i princip på med två hästar! Men Wilma kommer alltid vara den bästa ponnyn i världen och jag har fortfarande ett gott förhållande till henne.... men nu till hästarna! Har inte bilder på alla men berättar nog om alla iaf! Börjar från minsta till största! Rezervs "Ressu" Ressu är störst i hela stallet men absolut en av de snällaste! Älskar att rida honom. Är en väldigt härlig häst! Han är lagom pigg, men han är ganska stark. Men om man rider honom lite mer så hittar man lätt knapparna på honom och då går han hur bra som helst. Han går på lektioner och tävlar också på nationell nivå i banhoppning! Men den senaste tiden har han varit lite mystiskt halt så han har inte hoppat och tävlat så mycket nu. Ressu är 12 år, han är född 2001 och han är ett lettiskt halvblod (kanske 170cm hög?) Har typ aldrig träffat en så gullig häst som Ressu! Han är så mysig att hålla på med och är verkligen älskvärd till 1000%
Uncle Sam "Sami" Sami är liksom en privathäst. Han är Annas pojke Thomas häst. Han är 19 år, född 1994 mecklenburg och är en läromästare. Sami är verkligen cool, han är väldigt lugn i princip alla tillfällen och stressar inte upp sig i onödan! Det som också är coolt är att han har varit med i EM med sin förra ryttare! Han blev femma eller sexa vad jag vet! SÅ coolt alltså! Han har också varit väldigt duktig i fälttävlan! Sami hoppar nog ibland in på någon lektion. Han är så fin så man ryyser! Nu tävlar han ganska mycket med Thomas! Sami är jättefin häst! En väldigt väldigt fin häst!
Deli Deli har nog ett riktigt namn med det namnet vet jag inte. Deli är en ganska ny häst hos Annas. Hon kom i vintras, 7 år gammal och riktigt gullig. Hon är inte riktigt någon nybörjarhäst, för hon är ganska grön. Men jättesnäll är hon. Hon kan inte så mycket men hon kommer säkert bli en riktigt bra hopphäst. Nike rider henne och Thomas gör det också. Väldigt fin häst som säkert kommer och bli en stor stjärna i hoppningen. Hon är pigg och lydig att rida vad jag vet. Jag har faktiskt inte ridit henne.
Fleur de Mai "Maija" Maija kom till oss förra sommaren. Hon är en duktig dam. Hon är kanske lite het men ALLA ridskolelever och alla andra gillar att rida henne. Har så mjuka gångarter att man typ svävar över marken. Man kan sitta ner hur lätt som helst. Nu just rids hon inte för att hon ska få ett föl riktigt RIKTIGT snart! i juli! SÅÅÅ spännande. Fölet ska bli Thomas nästa häst. Maija kan hoppa riktigt bra och har hoppat väldigt fint med sin förra ägare! Hon är ett halvblod på 15 år, född 1998. Nike red Maija mycket före men nu när hon väntar föl kan man ju inte rida på henne så mycket mer. Så då rider Nike Deli i stället. Anna äger inte Maija men hon bor här. Maija är verkligen en häst med hjärta av rent GULD!
Blackie Lawless "Blackie" Blackie är den yngsta i vårt stall. Han är en travhäst på 3 år. Han är amerikansk travare. Väldigt snäll, en han är ju en liten "baby" så han kan vara lite bångstyrig. Kenneth ( som är Annas man) Han har fött upp honom själv. Han är född här. Han kommer säkert börja tävla snart! tror han kommer gå långt!
Noble Bird "Lilli" Skriver även lite kort om Lilli. Lilli är inte Annas häst. Hon är en gammal amerikansk travare en, kanske runt 10 år. VÄLDIGT snäll och gosig, men väldigt lite riden. Hon är i Kaustby nu. Med Blackies mamma Playana.
Probeg "Roope" Roope är en tjejtjusare, han hänger efter varenda tjej i vårt stall. Stor ponny, nästan en häst. Kraftig är han men ändå ganska klumpig. Han är en väldigt trygg läromästare helt enkelt. Han går på lektioner och är en korsningsponny, som är 17 år. Han gillar att hoppa, men han har en skada i benet så han kan inte hoppa så hög mer. Lite av den trögare sorten men ändå väldigt snäll. Han är en väldigt gullig gammal farbror helt enkelt. Gillar mat över allt annat i världen och är väldigt pigg ute i terräng. Perfekt som första ponnyn man rider på!
Jag skriver resten imorgon klockan är så mycket men här har ni att läsa! Nora godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela