norahansen.blogg.se

Finland,kompisar,gåvor,jetlag,hästar,bloggning = Allt upp och ner!

Publicerad 2013-06-27 09:18:00 i Allmänt,

Hej Var ska jag börja... Sitter nu på Ipaden och hör på åskan med regnet smattrandet mot fönstret! Klockan är 02:55 på natten i NY (den är det i mitt huvud) Har för några dagar sen varit med om ett minne för livet.... JO, JAG var till USA!!! Rättare sagt Seattle, Fidalgo Iceland, Vancouver Canada, San francisco, Houston Texas och New york. Vi bodde oftast tre nätter på varje ställe utom på Fidalgo Iceland där vi var en natt och i Vancouver var vi två nätter När vi kom till Seattle bodde vi hos en kvinna som pratade riksvenska och blandning med engelska! hon hadde ett gulligt hos och de godaste frukostarna på hela resan! Seattle var inte alls en stor stad för amerikanerna, men för mig var den större än vad jag någonsin i mitt liv hade sett! där flög runt flygplan och helikoptrar 24/7! Inte för att jag visste vad de egentligen gjorde men ändå! skolbussarna var gula och skrangliga och såg ut som skolbussarna i Kalle och Dagge daggmask serien precis! vi var på restaurang varje kväll och det var god mat men barje kväll vid 7 tiden höll jag på att dööö av trötthet! jag hade nog jetlag nästan hela tiden i Seattle, vilket var lite tråkigt men det gick! vi var till Space Needle, vilket var högt och coolt! pappa köpte en mössa därifrån! Vi var också till Microsoft i Seattle och pratade med en som var från Kronoby! Seattles Microsoft är det största i världen! en var vi på ett lite annorlunda kaffeparty! där var egentligen bara massa gamla gubbar och tanter, men de var roliga att prata med, det var en som hade ett barnbarn som var lika gammal som jag! av henne vi jag hennes barbarns e-mail adress! Jag kommer skriva och varje ställe en dag i taget! Men nu måste jag gå till fönstret och titta på blixtar! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela