norahansen.blogg.se

Dagens citat

Publicerad 2013-05-13 15:11:16 i Allmänt,

Hejsan bloggen! dagens citat kommer här!
Citatet är väldigt tydligt, det är inte invecklat på något vis! Det är viktigt och bra tycker jag, att man förstår citatet, att det ska vara enkelt att fatta det, och att man fattar meningen med citatet snabbt! Jag tycker att meningen med citatet är ungefär såhär- Man kan inte gå vidare utan att göra misstag det går inte! Man lär sig av sina misstag, det är en del av livet! Och som Tobbe Larsson sa i ett program "Det måste ju gå fel, för att kunna gå rätt!" Det var bra sagt tycker jag! I ridningen till exempel! man kommer ju inte kunna hoppa en 130cm bana felfritt om man inte river hundratals hinder först! Man kan ju inte bli bra på att spela fotboll om man inte skjuter bredvid målet några hundra gånger först! Ja man kan inte bli bättre om man inte misslyckas! Det är nånting man får ta! Man måste ta tag i det dåliga och jobba på det tills det blir bra! Och om någon kommer och säger -Jag har aldrig rivit ett hinder när jag har hoppat" Så har hon inte hoppat mycket alls! Eller om någon säger "Jag har aldrig skjutit bredvid målet någon gång!" Då har hon inte spelat fotboll länge och har haft MYCKET tur med sig!. Så den som inte har gjort misstag är inte erfaren över huvudtaget! Hoppas ni tyckte om inlägget! Ciao! //Nora!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela