norahansen.blogg.se

Böcker böcker böcker

Publicerad 2013-11-29 20:58:57 i Allmänt,

Gillar du böcker? Alltså att läsa på egen hand! Inte i skolan... Om du gillar böcker, så har vi något gemensamt! men isåfall? Hurudana?
Fantasi, eller romaner, deckare, spänning?
Vad gillar du för sorts tema? Beror säkert på vad du har för fritids intressen, men gillar du böcker om hundar, kompisar, systrar... Eller möjligtvis hästar?
 
Ja, jag kan ju börja med att allt vad jag har läst i hela mitt liv, har varit 90% hästböcker! Bara så ni vet!
Men det finns många olika sorts hästböcker också.
 
Det finns om... te.x Fantasi med enhörningar och massa hästar som kan flyga och sådär..
Hmm.. där har de lagt till mycket fantasi i böckerna och det är INTE direkt mitt ställe.
Jag gillar inte riktigt fantasiböcker, har aldrig fastnat för dem. 
 
 
Och så finns det mycket hästböcker med spöken och hästspöken, och spökryttare och så vidare och så vidare!
De är ofta spännande och väldigt mystiska och alltid lite läskiga!
Såna böcker tycker jag nog om... Det är inte det, men de är inte mina favoriter! Men jag läser en del sådana JO!
Och om ni vill ha tips på en författare som skriver riktiga rysare, inte alltid om hästar med det finns många!
Hon heter Eli B. Toresen. Hon får en verkligen att rysa! (Skall nu också nämna, att jag är otroligt lättskrämd av filmer och böcker och så, så vissa kanske inte tycker att Eli B. Toresens böcker är hemska alls, men jag tycker det!)
 
Denna bok har jag hemma!
 
Och så kommer vi till den här bok "stilen" Jag läser mest om!
Jo, det är lite svårt att förklara, men böcker, som är spännande, men inte för spännande, som är bra och viktigaste av allt är texten i boken! Hur man reagerar nä man läser texten i boken, och hur om man börja tänka in i situationen som om det skulle vara på riktigt!
Det är något Lin Hallberg har lyckats mycket bra med! Läser ALLA och då menar jag verkligen ALLA hennes böcker! Jag läser också serien Fullblod ibland som handlar om galopp! De är FENOMENALA!
Och mycket om västernridning också! Just nu läser jag en serie som heter "Half Moon Ranch"
 
Kommer bilder!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni gillade inlägget! Kommentera gärna! :)
 
//Nora
 
 

Kommentarer

Postat av: Erica

Publicerad 2013-11-29 22:20:09

He var gårr bra skriva! :D

Svar: Tack så mycket!
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela