norahansen.blogg.se

Dagen idag!

Publicerad 2013-11-16 16:43:01 i Allmänt,

Min dag har varit fylld med.... Kan ni gissa? Hästar såklart!
Klockan halv elva åkte jag och Nike till stallet, för att rida på Baccus och Deli :)
Jag har inte alls ridit Baccus på länge, men var inte FÖR orolig ändå!
Malena hade gett mig några instruktioner, så det kändes riktigt bra!
Tog med ett spö för säkerthets skull.
Vi red i terräng en bit, vi höll oss till skritt och trav långa sträckor.
Baccus var pigg och glad på bra humör och öronen pekade frammåt hela tiden. Tror han tyckte det var kul att komma ut i skogen.
Jag blev först väldigt förvånad när vi började trava, inte för att Baccus gick sakta eller så, för han hade nog god fart!
Men han trav var så... Vad ska man säga? Platt!
Det var faktiskt nästan första gången jag red på en ponny som var ungefär så stor som Zicko, sen han for.
Och Zicko är en sån ponny som lyfter benen ganska högt när han travar
(vilket leder till att han har en ganska skumpig trav, som är näst intill omöjlig att sitta ner i) Men Baccus har hovarna ganska nära marken när han travar, så det kändes som om man måste anstränga sig så mcket när man lättade, men man vande sig snabbt!
Vi red på ganska kladdiga ställen med mycket vatten pölar här och där, men marken var ändå mjuk som skumgummi! På hemvägen blev han ett sneppe piggare, men inte alls några problem där heller! Han skuttade till och sprang iväg några meter på hemvägen, men han hade inte gjort det på flit, för det var en fotgängare med röd jacka gående bakom oss!
Så Baccus var sten cool, verkligen kul att rida honom!
 
Efter det var det lektioner, Så lade på hästarna som skulle vara med och gick bredvid Teija lite på första lektionen.
Sen tvättade jag matkoppar, äckligt men de blev väldigt rena iaf!
Borstade beskydd, och annat smått!
När alla lektioner var slut så tog jag handom Paddi lite, hon är HEMSKT gullig att gosa med, och HEMSKT envis! Men det är väl bara fölfasoner antar jag!
När alla hästar hade tagits av ch alla hade åkt hem, tvättade jag Baccus och Ressus sadejordar, och lite på Teijas näsrem. Och när vi gick till skotern och skulle åka hem, så glömde vi nästan att sätta ut Baccus hehe...
Så dethär var min dag! Hoh, det blev mycket text, men det gör nog ingenting! Ha det super alla!
 
 
 
 
<3
 
Kissiiii!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2013-11-16 22:36:37

Fina bilder!

Svar: Tacka fina du! :)
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela