norahansen.blogg.se

De som är osäkra på sig själva

Publicerad 2013-11-28 19:30:00 i Allmänt,

Vet du någon som är osäker på sig själv? Tja, jag kan börja med att jag vet och har upptäckt många...
 
Det finns många som är oskära på sig själva, vill alltid ha stöd från en annan person, och vill inte bli lämnad ensam.
En som säger ja till allt och håller med om precis allt, och som troligtvis inte vågar säga sina egna åsikter.
Det är lite synd tycker jag, andra som kanske har en dålig dag eller annars bara råkar ha kort stubin, kan lätt bli irriterade på någon, som är väldigt osäker och måste fråga alla "Om man får göra så". Då kan den lätt få en snäsig kommentar av fel person. Visst man SKA fråga, men det är minst lika viktigt tycker jag att våga lita på sina egna beslut ibland också! Och ta det lite lugnt och slappna av och tänka lite mer "Jag klarar det här"
Om man vet någon sån, kan man alltid ställa upp och peppa och säga saker som "Jodå, dehär går bra" och
"Du klarar det, du kan" Så att personen blir lite mer säker på sig själv.
 
Det finns också en annan lite jobbigare variant av osäkerhet som jag stör mig JÄTTEmycket på.
Jo, det är mobbarna! Och dedär retsamma som alltid ska visa sig vara tuffa, och klara allt och ge sig in på massa våldsamma saker! Det ÄR dom! Tro mig! Många tror ju att liksom INGET kan krossa dom, men egentligen tror jag de krossar sig själva. Jag tror att om man skulle ta med sig en mobbare, eller en person som har samma "stil" om man säger så, i ett rum och ställa några ganska utmanande frågor till dem. Hur tror du de skulle reagera???
Jo, de skulle bergis va HUUUR osäkra som helst och bli helt röda i ansiktet och inte veta ett fnask vad de skulle svara! Hehe... ;) Tro mig, ingen är mer osäker på sig själv än en mobbare!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela