norahansen.blogg.se

Mina favorithästar genom åren

Publicerad 2013-11-25 19:19:11 i Allmänt,

Tänkte att det skulle vara kul om jag skulle skriva om vilka favorithästar jag har haft när jag började rida!
Det är från MÄNGDER av olika ridskolor!
 
Okej vi kan börja från då jag började rida.
 
När jag var 5-6 år började jag rida, och min klara favorit var då:
 
Robin Hood
Det finns säkert tusen olika historier om Robin hit och dit.
Men jag tänkte bara berätta lite kort om hur han var att rida och så.
 
Han var en blandning mellan en Welsch Mountin (felstavning jag vet) och nåt annat.
Han var ABSOLUT den snällaste ponny jag NÅGONSIN kommer att komma ihåg!
 
Inte för pigg, men inte alls slö, kunde allt och gjorde allt vad man bad honom om!
Kunde gå lös, och kunde stegra på kommando!
 
Robin somnade in den fredagen den 13 november 2009. 27 år gammal. Saknad av alla <3
 
 
Jag red vid samma stall i ganska många år, till det såldes, och jag hade nog många favorithästar under den tiden. Bland annat Baccus! Som fortfarande finns kvar här, och är en as cool stålfarfar!
 
 
Baccus är som jag sa en mycket cool ponny. Han är 23 år gammal.
Han har väldigt olika humör, en ganska utmanande ponny på ett sätt men på ett sätt inte!
Baccus var också ALLAS favorithäst, när jag var liten och hade honom som min favorit. Typ samma sak idag!
Jag gillar Baccus, han är riktigt nice, duktig, ganska gammal stålfarfar!
 
 
Zorro
 
 
Det var ytterst svårt att hitta och en bild på Zorro, så jag måste redigera den massa sånt, men såhär ser han ut i alla fall! Han är en svart liten shetlandsponny.
Den piggaste shettisen jag någon gång har träffat. Och han är så olik i lynnet en shetlandsponny!
Jättepigg, och gick att svänga och så hur lätt som helst! Lärde mig och många andra galoppera och hoppa!
 
Marta
(Bilden tagen från wilmaahlvik.blogg.se)
 
Marta,  heter egentligen Special M. Hon står vi stallkvarnbacken.
Mysigare och snällare ponny än Marta får man leta efter.
Lite på lugnare sidan, men inte trög precis, har mjuka fina gångarter. Och jag gillade att hoppa henne!
Jag och Ellen skötte henne hela tiden när vi var på ridläger vid stallkvarnbacken när vi var små! Finis Marta <3
 
Sådär, här har ni några av mina favorithästar jag gillade bäst för en tid sen!
Träffar de flesta med gämna mellanrum, och klappar om lite! Dessa ponnyer är/var underbara!
 
//nora

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela