norahansen.blogg.se

Var kommer det goda humöret ifrån?

Publicerad 2013-10-25 22:00:47 i Allmänt,

Det är en liten grej som jag har funderat på!
 
Om man är ledsen, om man blir ledsen för nåt, det kan vara en stor eller en liten sak. 
Så varifrån kommer det goda humöret sen? 
 
När jag blir ledsen så brukar jag göra såhär:                                                                                                       
 
 -Lyssna på musik.Det torkar tårar bäst av allt! Lägg lurar i öronen, lägg på din favoritlåt och spela den ett x-antal gånger! Inget är bättre än musik!
 
- Gå ut. Kanske med hunden, eller så ensam! Det brukar rinna av sig då enligt mig! Får en faktiskt att tänka positivt!
 
- Prata med någon. Ring till en kompis, eller till mormor, eller prata med mamma eller pappa vid köksbordet helt enkelt! Prata på om allt som hänt! Det brukar hjälpa, om man får prata av sig!
 
- Leta upp stärkande saker. Gå till exempel på internet, sök på citat. Där finns massor av bilder på citat
som du säkert gillar. Klistra ihop allting på nåt fint ställe och läs igenom dem NOGA. Man får sig en självörtroende kick, och det gör att man orkar kämpa vidare!
 
Jag brukar också lite såhär på sidan om,cykla till hästarnas hage, bara sitta där, lyssna, lugna sig, det kan ta en timme fast! :)
Det hjälper varenda gång, hästar ger en lugnande inverkan tycker jag!
 
 
    
 
        
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela