norahansen.blogg.se

Rättvisa

Publicerad 2013-09-17 19:35:53 i Allmänt,

Jag tänkte skria om vad jag tycker och tänker om rättvisa... Vad jag tycker är rättvisa ska vara en självklarhet för alla! Och då MENAR jag alla! Stora små, äldre yngre, längre kortare, ja ni vet! I alla situationer. Vissa följer inte den regeln, vissa gör det fast de inte vet om det, vissa gör det medvetet... Till exempel- i skolan är ett bra exempel på folk som inte gör det rättvist utan att de vet om det! De pratar bara med EN person och liksom glömmer bort att den andra finns där! Fast den personen som inte märks också står bredvid! Visar bara privata meddelanden på FB eller annat åt en person, men delar inte med sig åt den andra kompisen som sitter bredvid, Viskar saker som ingen får höra åt en person men fortfarande inte den som sitter bredvid! Den personen kanske inte alls menar att vara elak eller göra någon illa alls, men det händer liksom ändå! Jag försöker alltid att ta me alla och visa att jag vill ha med dom i "mitt" gäng! Och det är inte svårt alls! Vissa gör det så invecklat! klappa på den lediga platsen och i matsalen åt en tjejen som söker en plats att sitta! OM inte alla får plats i de bekväma sofforna och en lämnar utanför och tvingas sitta på golvet! så kan man ju sitta i famnen eller så! Det är inte svårare en så! Allt handlar förstås inte bara om det här, utan om en himla massa andra saker! När ni gör nåt, så låt alla göra det ni håller på med! Alla har chansen att försöka och även om det inte går så bra, så ropa: Bra jobbat! Det gör ingenting! Eller nåt i den stilen ändå! För det är en obeskrivligt obehaglig känsla om man gjorde bort sig och föll eller så och man kommer tbx till laget och alla står och stirrar på en som om man var dum i huvudet! Det är HEMSKT! Men om alla skrattar på skoj åt ens misstag känns det 1000000000 gg trevligare! Rättvisa borde också vad jag tycker, ändras med vuxna och barn! lite grann menar jag då! Men i sånt som man vet att barn skulle kunna klara av ska inte vuxna komma med sitt: Det där kan du när du blir äldre! eller: Jag måste ta hand om det här! Man kan ju inte lära sig NÅGONTING inom rimliga gränser, om man inte får försöka några gånger först! eller vad tycker ni? Så ALLT ska vara rättvist! Det finns inga gränser enligt mig! Hoppas ni gillade inlägget! Några peppande citat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela