norahansen.blogg.se

Bloggen åt sidan/ Stall

Publicerad 2014-04-27 20:24:52 i Allmänt,

Jag har lagt bloggen åt sidan ikväll. Hade inte motivation eller tid.
 
Stack till stallet. Zicko låg i hagen och solade sig när jag kom. Söta ponny. 
Han är väldigt smutsig nuförtiden. Massa fläckar över allt som inte går att borsta bort. :D
 
Byggde upp ett litet kryss på ridplanen. Kanske 30cm.
Och 2 travbommar på ena långsidan med ganska kort avstånd. 
Min plan var att få honom lugn och koncentrerad. Inget rusande mot bommarna liksom. 
Och när han gjorde det. Så hade jag krysset som en liten omväxling. Så att det inte skulle bli tråkigt. 
 
När jag började värma upp honom upptäckte jag en sak. 
Zicko är en ponny med väldigt stora och studsiga gångarter. Speciellt traven. 
Jag har, tränat och tränat hela vintern. Utan stigbyglar. Och att sitta ner i hans trav. 
Jag kan lungt erkänna att jag har studsat som en ping pong boll, säkert en halv meter upp från sadeln. 
Jag har blivit förbannad då jag inte har kunnat sitta ner i hans trav. Fått bita mig själv i tungan. 
 
Men idag. IDAG gick det. Det var hur enkelt som helst. Inga problem att sitta ner i traven. 
Det kändes så lätt. Som om jag alltid har kunnat det. 
Och det började inte komma sakta. Som att det blev lättare och lättare att sitta ner i traven. 
Nej, det bara började idag. Idag gick det. :)
Nu, ser jag verkligen att mitt arbete hela vintern utan stigbyglar har lönat sig. 
Så är superglad just nu!
 
 
Jag gav också Eena och Tero presenten jag köpte i Pargas.
Den bestod av en handduk som det stog " Stall Hästäng" på. (Deras stall heter det)
Och ett tackkort, med hästar på. Och förståss en Fazer chokladplatta!
De var jättenöjda. Jag var också nöjd. 
 
Och vet ni va?
Det finns ett sto i stallet. Som heter Mamma (lustigt namn) som nästan helt säkert ska föla inatt!
Eller så kanske hon har fölat redan. Jag vet inte. Men det är superspännande. 
Jag och Tero har slagit vad. Jag tror att det blir en hingst. Tero tror att det blir ett sto. 
Om det blir en hingst. Får jag limsa av Tero. Och om det blir ett sto. Måste jag ge choklad åt Tero. 
Så jag hoppas på hingst och limsa. ;)
Men självklart är jag glad om det är ett sto också!
Men som sagt. Jättespännande! :D
 
Puss...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela