norahansen.blogg.se

Dagens ridpass

Publicerad 2014-04-19 21:10:34 i Allmänt,

Hello hello!
Idag har jag hoppat. Skitkul!
A sa att vi fick ta av hennes bommar,
så jag hade ett snack med Pappa, och han tog kärran och transporterade bommarna till Emmes!
Har 4 bommar och två hinderstöd + några hinkar nu.
Det jättekul, när man inte har haft bommar på hela vintern haha!
 
Ja, men idag hoppade vi. Zicko var jättestyv i början, så han gick nästan och haltade, men med mycket böj och svängar. Så redde det upp sig. Det blir ofta så med gamla hästar.
Började med att hoppa ett litet kryss på en liten volt. Sedan vände jag upp den andra långsidan och galopperade över galoppbommar. Som senare var upphöjda. 
Zicko var väldigt stark. Fick verkligen kämpa med honom så att han inte skulle hoppa flackt. 
Det var att sitta upp, spänna magmusklerna, luta bakåt..... osv osv
Men egentligen så satt jag bara och småskrattade åt honom. Han var så himla glad och taggad!
Sen när vi hade övat på att räkna galoppsprång, korta galoppsprången och länga galoppsprången. 
Så byggde Nike upp en liten oxer på en långsidan. På en 65cm.
Hindren var inte alls höga. Men det brydde varken Zicko eller jag mig i!
 
Zicko flög över hindrena som en tiger. Han tyckte det var kul!
Inte så konstigt heller för den delen. Han har ju inte hoppat på jag vet inte när.
 
Dagens ridpass var det bästa hittills!
Tog också senare några porträttbilder.
Bilderna har inte kommit in på datorn ännu. Men ska visa er så fort som det bara går!
 
Hittade någon urgammal bild på Zicko rån nåt stall han har varit i 
(tagen från Mannilanratsutalli.com)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela