norahansen.blogg.se

Jag vill hoppa!

Publicerad 2014-04-05 20:10:54 i Allmänt,

Jag har gått runt med en tanke eller snarare en vilja i huvudet mycket länge nu
 
- Jag vill hoppa! 
 
Alltså med en häst (hallå? vad annars?!)
 
Det känns både dumt, och jobbigt att har ridit nästan i 2-3 månader nu,
utan att har hoppat eller gått över en enda bom. 
Men på ridplanen i Emmes, har de inga bommar (p.g.a av att de har endast travhästar)
 
Men ju mer jag tänker på hur mycket jag vill hoppa. Desto mer konstaterar jag hur mycket jag gillar det.
Jag trodde nästan i somras, att jag var en dressyrryttare. Det var nästan roligare med dressyr än med hoppning. 
Men nu har jag verkligen förstått att det är det inte! Jag vill hoppa. 
Det är så himla kul att galoppera och veta att det finns ett hinder på nästa långsida!
Jag älskar att hoppa. Nu åtminstone. Men jag är ibland lite nervös. Eller nervös, men jag kan tycka att:
Är det där högt?
- Kommer jag verkligen att klara detta?
 
Men den känslan trängs bort av den här energin som man får när man rider mot ett hinder. 
Man är så laddad och koncentrerad att man inte tänker på nåt annat. 
(nellieberntsson.metromode.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela