norahansen.blogg.se

Suck...

Publicerad 2014-04-11 15:36:22 i Allmänt,

Jag känner att jag måste berätta om det som hände igår, kommer inte att få någonting skrivet på bloggen annars. 
Jag hade var och rida igår. Jag hade ridit JÄTTElångt. Och var påväg hem.
Jag var på en liten skogsväg, kanske 1-2 kilometer från stallet. 
Då kom en bil körande bakom mig. Jag säger inget mer än att jag vet precis vem som körde bilen. Det var is när de passerade, så var det jättesmalt, och det var is under som knakade. När de precis skulle passera så svängde Zicko bakdelen innåt och bilen kör i hans bakben. Det smällde till och Zicko blev rädd. Jag hoppade direkt av. Och ser förskräckt att han blöder på bakbenen. Blir jätterädd. Men lossar på sadelgjorden, och drar upp stigbyglarna. Och börjar gå hemmåt med tårarna rinnade ner för kinderna.  Zicko var inte ett dugg halt. Han jamsade på precis som förr. När jag var framme vid stallet så tvättar jag och Eena av hans bakben, desinficerar och är tvungna att raka bort pälsen av bakbenen där han hade sår. Det visade sig att över hela hans bakknä, har han ett skärsår. Inte djupt, som tur. Och "hål" på andra ställen på bakbenen. På bakknät där skärsåret var, var han också ganska varm och lite svullen. Vi sprejade på med blå spray, så han blev helt blå. ;)
Han hade fått en ordentlig smäll på senorna vid bakknäet. Men det var nog inte så farligt ändå.
Imorse skickade Eena, att han bara var lite svullen vi bakbenet och mådde mycket bättre, hade bråttom ut också!
 
.....Så, nu vet ni vad som har hänt. 
Jag är jätteglad över att det inte gick värre, jag kunde skadat mig. och Zicko kunde ha haft det mycket värre. 
Han går nog att rida om ett par dagar. Som tur. 
Idag ska jag till stallet. Borsta, och mysa med Zicko. Mata i honom godis också! :D
 
Enligt mig var det ju absolut inte med flit förarna i bilen körde på honom. Men att tänka efter lite nästa gång skulle inte ha varit så dumt. Och jag rider i skogarna, för att det inte ska finnanågra bilar där. 
+ att jag hade väntat mig en ursäkt. Det var väl nåt jag kunde få. En liten ursäkt.
 
 

Kommentarer

Postat av: Tilda Edin

Publicerad 2014-04-11 17:06:13

Hej! Efter ett tråkigt beslut att lägga ner TLryttarna är jag nu tillbaka i bloggandet, fast på en annan blogg, http://tildaedin.horseworld.se

Det skulle vara så kul om du ville kika in på min nya, ha en riktigt bra Fredag och en riktigt bra påsk!

Kram. //Tilda Edin
Btw åh fy vad läskigt! Vet inte hur jag skulle reagerat, hade fått panik! Vad skönt att det inte blev någon jätteallvarlig skada eller något liknande!

Svar: Ja, det var verkligen tur!Och jag kommer absolut att börja läsa fin blogg! helt säkert! :-)
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela