norahansen.blogg.se

Upplevelser idag

Publicerad 2014-04-06 19:37:00 i Allmänt,

Oj vad mycket det har hänt idag!
 
Jag hade tänkt när jag steg upp att jag bara skulle vara hemma och ta det lugnt. 
Och kanske åka till stallet, om jag orkade. 
Jag tvättade bilen med pappa. Och sen åkte jag till stallet. Jag red inte den här gången. 
Jag tränade bara lite från marken i stället. Tog Zicko ut till ridplanen, och hade nån form av "frihetsdressyr" där.
Det var jättekul. Det kändes helt magiskt!
Zicko, som ALLTID hoppat till överallt när jag rider honom på ridplanen, så lyssnade till 100% på mig!
Jag gick runt,och svängde tvärt om många gånger, sprang också,
och han följde mig glatt överallt. Stannade då jag gjorde det. Var riktigt magsik. :D
Gick sedan ut en bit i terräng. Han traskade bredvid mig, jag höll inte alls i grimskaftet. ;-)

När jag kom tillbaka till stallet, duschade jag Zicko. Han var smutsig som en gris!
E frågade om jag skulle till travet som Blackie sprang ikväll. Jag hade väldigt gärna velat följa med. 
Men visste att det inte gick. Hade varit ganska sur över det, eftersom Nike skullle dit. 
Men då sa E, att jag bra kunde åka med dom dit. De skulle ju ändå dit. Jag blev jätteglad!!
Vi åkte dit, och jag ska bara säga att det var första gången jag har satt min fot på en travbana. Jättecoolt verkligen!
Blackie gick det inte så jättebra för, men jag tyckte det var jättekul och spännande. Alla hästar såg ut att vara i toppskick. Och alla såg mycket koncentrerade ut. Det var även shettistrav! Hur gulligt!
 
Kom hem, har sett på Ponnyakuten. Ska läsa läxor och gå och sova. Måndag morgon väntar!
Gokväll!
(bild tagen från Google)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela