norahansen.blogg.se

Vad jag tycker/tyckte om Ryttareliten

Publicerad 2014-04-16 20:15:00 i Allmänt,

När jag visste att ryttareliten skulle ha premiär blev jag jätteglad. 
Det lät väldigt lärorikt!
Jag har aldrig sett på något mer intressant hästprogram från TV förut. Och jag fick lära mig mycket som jag inte visste om hur det är att vara tävlingsryttare.
Det är verkligen otroligt hårt, både fysiskt och psykiskt. 
Men framförallt den här mentala biten. Jag förstår ärligt talat inte hur man klarar av att ha så mycket press på sig. 
Och sen, när det är dags att gå in på banan.
Att bara koppla bort allt och alla runt om kring sig och bara fokusera på hästen och sig själv.
DET kallar jag verkligen skicklighet. 
 
Jag gillade verkligen hästskötarna. 
Jag skulle nästan vilja bli en hästskötare åt nån tävlingsryttare i framtiden. 
Det är verkligen supercoolt. Att få sköta om, borsta, leda. Ja, bara hålla på med så bra hästar.
Och det är ju bara då, en normal vardag för en själv. Lite häftigt!
Och resa runt och få se världen. Var vid hästarnas sida konstant. 
Stallen är också, bland de snyggaste man har sett!
 
 
 
 
 
 
Jag gillar alla i ryttareliten. Men om jag skulle välja en tävlingsryttare som favorit. 
Så skulle det nog vara Charlotte Haid Bondergaard.
Man kanske inte skulle tro det. Men jag tycker hon bara är så himla cool. 
Min förebild i dressyren. Absolut. Och hennes hästar är så fina. 
 
Jag har tittat på alla avsnitt, två gånger tror ja ;)
Men jag funderar på att titta igenom allt igen. Och skriva ner, allt som jag lär mig. 
Nånstans. Det skulle vara kul att pröva!
Det är jättesynd att Ryttareliten är slut nu. Men jag lärde mig JÄTTEmycket av att titta på det!
 
 
 
 
 
 
http://www.svt.se/cachable_image/1394629350000/ryttareliten/article1888727.svt/ALTERNATES/medium/daniel2.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela