norahansen.blogg.se

Sötaste Nipsu

Publicerad 2014-12-07 20:22:17 i Allmänt,

Var i stallet ikväll och red Nipsu ponnyn ihop med Josefin. Nipsu var pigg och glad som vanligt.  
Hon är alltid pigg. Alltid gasen på! Det gillar jag!
Även fast det kan bli lite mycket gas ibland, så är det verkligen såna hästar jag älskar att rida. 
Wilma var ju den ultimata hästen. Alltid framåt, i alla lägen. Men ändå helt kontrollerbar. Hon stack ALDRIG med mig. 
Zicko var faktiskt inte så kontrollerbar i alla lägen. Han kunde bli stark. Men han hade en motor som alltid gick. Det spelade ingen roll om man satt och skumppade, hängde på sidan av sadeln eller hade händerna på huvudet! Sa man trav, så travade han tills man sa skritt. Samma sak i galopp! ALLTID!
Nipsu är väl  inte direkt någon av de sakerna jag förklarade.  Men hon har verkligen en wow-faktor. 
Det som jag gillar med Nipsu är nog verkligen hennes energi. Hon vill inte alltid lägga den här energin på det jag kanske skulle vilja, men energin behöver man aldrig oroa sig för! Hon är alltid pigg och vaken. Man behöver alltså aldrig tvinga henne att gå fram. Det gillar jag. Hon år en häst med enorm framåtbjudning!
Fick jättesöta bilder på henne i stallet!
Min Nipsu-ponny vad skulle jag göra utan dig? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela