norahansen.blogg.se

Tjattriga, glada ungar

Publicerad 2014-12-31 13:55:45 i Allmänt,

Igår steg jag upp klockan 07.00 på morgonen. Och red Nipsu till stallet för en hästdag. Ja, jag har berättat om det!
Jag klarade mig igenom ridturen. Nipsu skötte sig bra. Trots vi mötte på, plogbilar, traktorer, lastbilar OCH skogsmaskiner! Tro det eller ej, men det är sant. Alla dessa fordon på en och samma ridtur. 
När hästdagen hade börjat hade vi 8 stycken förväntansfulla och glada barn. 
Det första de frågade när de kom var förståss: VEM FÅR JAG RIDA?!
 
Fast det var ungefär cirka 1 h tills vi skulle börja sadla på ponnyerna. 
Vi hade 4 ponnyer med, Wilma, Teija, Baccus och Nipsu. 
ALLA ville förståss ha Wilma och Teija som sköthäst. Det är så typiskt alltså. 
Det var 1 skötare på B och 1 på N. Resten var Wilma och Teija. 
Vi red barbacka första lektionen och jag ledde Nipsu med lilla L på ryggen.
Hon är faktiskt bara 5 år men är så otroligt duktig redan!
Det gick jättebra. Med båda grupperna. Sen var det mat, och NI SKULLE HA HÖRT VID MATBORDET! :D

Alla tjatrade i mun på varandra om vilken häst som var bäst. Det var från Wilma till Sami till Lilli till Timeout.
Jag och Ina satt typ och fnissade hela tiden. De var ju väldigt söta när de satt och babblade. '
 
- Baccus är min bästa häst!!
- NEEEJ, Baccus är tråkig och lat. WILMA är bäst!
- Teija är bästast....
- osv osv osv osv osv...
 

Efter det så var det ridning igen... Med sadel denna gång. 
Där hade Wilma fått nog av alla barn tyckte hon. Wilma är en väldigt snäll och gosig ponny. Men hon klarar inte riktigt av när det är liksom 3 skötare som springer runt henne hela tiden. Och det är ju inte skötarnas fel. De tycker bara, att för att Wilma är så liten så klarar de henne själv. Ni vet ju hur det blir! Lite ledsen blir man ju alltid. :(
Men jag var "barnvakt" de två följande ridlektionerna och vi lekte häst. Jag var ridlärare och barnen sprang runt runt i hagen. Som var ridbanan då ;) De hade massa energi!
När jag kom hem var trött och slut. Somnade på soffan framför brasan direkt!
Hohho... vilken dag ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela