norahansen.blogg.se

Bomben släpps...

Publicerad 2014-02-02 16:47:28 i Allmänt,

Jag tänkte berätta den här saken som jag har hållit hemlig här på bloggen länge nu.
Jag har inte kunnat berätta den p.g.a att det har varit så oklart!
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta...
Men jag ska få Zicko som min egen ponny för en tid!
 
Han har ju stått i ett stall i Kokkola och jag har saknat honom jättemycket. 
Men nu skulle han tydligen bort därfrån, MEN där kom en hake. 
Han är klippt! Så Anna kan inte ta honom till sitt stall. Det är för kallt!
Så nu har vi ordnat, och funderat, jag, mamma, pappa och Anna. 
Och fått honom till en stallplats, i ett ställe som heter Emmes. Där har Annas kamrater ett stall!
Det sägs va jättefint, och upplyst ridplan och allt! + att det är billigt!
Och jag kommer att få ha honom som min helt egen i det stallet, rida och sköta om!
Han kommer vara där till sportlovet, då kommer han troligtvis till Annas och hälsa på. Men då får jag också sköta om honom! Sen tror jag han far tillbaka till Emmes. Han är där tils det blir tillräckligt varmt. Då tar Anna honom till sitt stall. Detta var som en dröm för mig när Anna ringde mig i Nykarleby, och sa att allt var fixat. Han flyttas till Emmes den 15 februari. 2 veckor, 14 dagar. 14 löjligt långa dagar ska jag vänta på honom! Har inte sett honom sen slutet av augusti! Jag saknar dig! Vi ses snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela