norahansen.blogg.se

"Hästsnack" vid Nedervetil Skola

Publicerad 2014-02-12 19:15:36 i Allmänt,

Usch, det låter urfånigt med ordet hästsnack... Måste använda nåt annat ord för det... Men vad?
Nåja, det var så att det egentligen hette regionlicens skolning. Där ingick ett prov. Men jag skrev inte de provet. Jag fick ingen regionlicens. Det skulle ha varit ganska onödigt, för jag har ändå inte nu för tillfället alls någon häst att tävla med. Dumt :( Men, jag tänkte ändå komma och lyssna på, för det verkarde lärorikt. Och jag hade fått rekomendationer om det. :) 
Det var också väldigt lärorikt. Jag lärde mig mycket som jag inte visste från förut om tävlingar.
Jag har inte varit på så mycket tävlingar, bara klubbtävligar och så. Tävlat har jag inte gjort så mycket heller. Men är inte speciellt intresserad, eftersom jag då inte har någon häst som går att tävla med. 
Den som hade den här "timmen" eller vad man nu ska kalla det hette Tove och hon var jätterolig!
Vi gick igenom, vad man gör på dressyrtävlingar, och hopptävlingar, olika försäkringar och sånt.
Ja, allt från anmälan, till protester, till vad man får göra om vägrar på en bana. Ja, sånt.
Mycket lärorikt! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela