norahansen.blogg.se

Kondis i Pargas

Publicerad 2014-02-07 14:00:00 i Allmänt,

Jag tänkte berätta för er lite om det här kondiset som jag alltid pratar om!
Ja, här i Pargas finns det ett konditori. Som heter AXO bageri. Det är jätte jätte gammalt. Men mysigt.
Det är som ett litet cafe.
Där serverar de VÄRLDENS godaste munkar! Alltså sånadär grismunkar. Ni vet säkert vad jag menar.
Jag har ALLTID varit där sen jag var riktigt liten. Varje gång. Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag INTE var till kondis, när jag var till Pargas. Andledningen till att jag kallar det kondis, är att jag sa det när jag var liten. Det var lättats att säga. Det är ju också en förkortning av konditori. Jag minns en gång när jag var liten. Kanske 5-6 år. Så var det så att kondis skulle stängas. Jag blev fruktansvärt ledsen och grät i flera dar ;) Men fick sedan det glada beskedet att det skulle inte heller stängas. Gissa hur glad jag var då!!! Är fortfarande glad över det. Jag äter varenda gång grismunkarna. Jag har nog aldrig ätit något annat. 
Så nu vet ni vad jag menar, när jag pratar om kondis!
 
Så här ser det ut. Lite dålig bild men ni ser.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela