norahansen.blogg.se

Smutsiga stallskor i solskenet

Publicerad 2014-02-26 18:52:00 i Allmänt,

Dagen har varit riktigt bra, men ganska tung. Det kändes som om jag gick så mycket, att mina ben skulle gå av!
 
Men alla barnen var jätteduktiga och snälla, alla red två gånger,
men vi fick dela upp dem i 2 grupper, så det var 4 lektioner.
De mest populära var ju Wilma och Teija förståss. ;) Tänk att när man va liten, och precis hade börjat på ridskola. 
Så var ens favorithäst, otroligt viktig. Man skulle ha en favorithäst. MEN det fanns en hake, den favorithästen kunde byta från dag till dag. :D Åh dessa tider!
 
Jag ledde Baccus, HELA tiden, kom jag på just. Han var lugn som en filbunke och traskade jättesnällt på.
I terrängen kunde han vara lite mer taggad, men inte så att ryttaren märkte av det. Man ser det i Baccus ögon. 
Den lilla busglimten i ögat som han har. Den ponnyn! Alltså wow... ;)
 
Kan ju också meddela att vädret var verkligen på en ryttares sida idag.
Solen sken, och det var behagligt varmt och skönt!
 
Och fick jag också ett annat erbjudande! 
Det är nämligen en hoppdag imorgon, för de som ridit lite längre, jag hade tänkt många gånger att det skulle varit kul att komma med, men det kostade ju lite. Och jag har ju Zicko. 
Men Anna sa, att eftersom jag har hjälpt till på dessa hästdagar och på ridlektionerna också. Och att det finns plats för mig på den här hoppdagen. Det var inte fullt alltså. Så jag kunde komma med helt utan kostnad. Om jag ville. Jag har funderat nu, och kommit till, att eftersom jag har sportlov, och jag inte hoppat på evigheter.
Och det slutar klockan 4, så jag hinner till Zicko fortfarande den kvällen! Så jag kommer med på hoppdagen i morgon också! Yes, ska bli så kul! Men tungt antar jag. Eftersom att jag ska till Zicko på kvällen också.
Då, önskar jag att jag får rida Sami, eller Vefas. Eller Ressu möjligtvis. Alla stora hästar!
Men helst Sami eller Vefas önskar jag mig. Men det är nog inte så stor skillnad!
 
Men jag VILL verkligen till Zicko. Känns som om jag inte har varit där på evigheter. Fast det är bara 2 dagar. Saknar honom sååå.... :(
Då ska jag kanske rida, om jag orkar. Och pyssla pyssla pyssla! Mys mys. 
 
Morgondagen väntar jobb och massa kul, kan ni gissa med vilket sällskap? 
- JO, hästar såklart!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela