norahansen.blogg.se

Styrkor och svagheter i min ridning

Publicerad 2014-02-04 19:24:39 i Allmänt,

Jag vill börja med att nämna att jag fick iden till detta inlägg från TLryttarna.horseworld.se
Jag ville inte att folk skulle tycka att jag härmade dem. Men jag tycker jag skulle vilja skriva om det jag med!
Jag vill skriva lite hästinlägg. Så jag fick iden från TLryttarna.horseworld.se GRYM blogg Tilda och Lovisa!
 
Jag tänkte börja med det dåliga och avsluta med det bra!
 
Svagheter:
 
- Jag har lite problem med att jag driver på lite FÖR mycket ibland.
Det händer speciellt i galoppen, jag tar galopp och driver på. Inte för allt jag är värd, men ändå liksom.
Jag låter inte hästen galoppera för sig själv, jag ska tänka lite mer på mig själv, hur jag sitter och så. 
Och LITA på att hästen själv håller farten.
 
- Att lyssna på andra när jag rider kan jag också ha lite svårt med. 
Alltså, det går bra med tränare, då har jag inga problem med att lyssna och ta lite kritik. 
Men när till exempel Nike börjar babbla, om att jag ska ha mer skänklar och bla bla bla... blir jag riktigt irriterad. 
Blir jättearg. Ska försöka behärska mig, och faktiskt lyssna på de som kan bättre. 
 
- Jag har också lite problem med ibland att ha tyglarna korta.
Jag kan börja med riktigt bra korta tyglar, men det blir liksom längre och längre hela tiden. 
Och det dåligaste är att jag inte märker det.Åtminstone inte i tid.
Jag måste öva på att hela tiden hålla tummen på tygeln så den inte glider genom handen.
 
 
Styrkor:
 
- Jag är väldigt mjuk i handen, försöker att aldrig rycka en häst i munnen,
tycker att ALLA hästar förtjänar att ha en mjuk hand. Inga stenhårda tag.
 
- Jag blir nästan aldrig rädd när en häst är skrämd eller hoppar till eller nåt sånt.
Jag spänner mig typ aldrig vid såna situationer.
Försöker alltid att vara avslappnad och visa med kroppspråket att jag är lugn.
 
- Jag har ganska mycket tålamod när jag sitter på en häst. Ingenting är någon brådska. 
Jag förösker alltid känna att när hästen är redo börjar jag med en ny grej.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela