norahansen.blogg.se

Tjena, tjena

Publicerad 2014-02-20 19:44:15 i Allmänt,

Nu är jag hemma.
Är jätteglad och hungrig. 
Zicko gick riktigt bra. Han var kanske lite pigg. Men det är bättre att han är för pigg än för slö. :) 
Red först i terrängen och utforskade lite nya vägar, det gick bra. Men där var han väldigt stark. Sen red jag på planen i kanske en halv timme och böjde. Och tränade på skänkelvikningar och öppna. De här med öppna får vi nog öva lite mer på. De dåligaste var att ridplanen var stenhård. Så jag skrittade bara!
Sen i slutet så gjorde jag någonting kul!
Jag släppte tyglarna.  Så långa det gick. Och red omkring i serpentiner och volter och andra krusiduller med bara hjälp av skänklarna och vikthjälperna! Det är riktigt kul.  Och det funkar! :) Något jag ska göra oftare!
 
Jag snålade Zicko med godis! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela