norahansen.blogg.se

Yes yes yes!

Publicerad 2014-02-10 16:07:06 i Allmänt,

Är super duper glad just nu!!!
För vet ni vad?!?!?
 
Jag ska på ett ridläger...  i sommar..... som är på......ÅLAND! 
Mamma sa just att hon hade fått bekräftese där i från. Jag är anmäld!
Jag ska till ett stall som heter Stall Sleipner. Vad jag har sett på hemsidan så ser det jättefint ut!
MEN, det är inte vilket läger som helst.
 
Lägret heter "Working equitaton" och där jobbar man med att läsa av hästens kroppsspråk.
Jag kopierade från stall sleipners hemsida, om vad man gör på detta läger. Ni ser själva!
 

På det här lägret jobbar vi med working equitation både uppsuttet 
och från marken. 
Vi kommer även att ha vanliga dressyr- och hopplektioner mellan varven.
Det här lägret är för dig som vill lära dig att läsa av hästens kroppsspråk
och få en bättre kommunikation med din häst.

Låter det inte jätteintressant? Alltså om man frågar ni hästmänniskor??
Jag har alltid velat kunna läsa av hästens kroppsspråk. Och lära mig mer om det! 
Lägret håller på i 5 dagar. Från 30.6 till 4.7
 
Jag har bara varit till Åland en gång förut. Då var jag ute i skärgården. På ett ställe som heter Torsholma. 
Men Mammas kusin Willy. Nu, ska jag till Mariehamn. Aldrig vart dit. Och till ett helt nytt ställe, med helt nya människor, och alldeles ensam.... Nja, lite spänd är man väl... ;) Men jag ska klara det! Det har jag bestämt!
SÅ denna sommar kommer säkert bli kanon! Det känner jag på mig...
 
Bilderna tagna från stall sleipners hemsida.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela