norahansen.blogg.se

Zicko i dag

Publicerad 2014-02-18 19:32:00 i Allmänt,

Dagen med Zicko gick hur bra som helst!
Först kom jag till stallet. Hade faktiskt inga planer på att rida. Skulle bara pyssla och sköta om. 
Men Zicko går ju med täcke på hela tiden. Så han är ganska ren. Det tog kanske 15 min, så var han färdig.
Jag funderade på vad jag skulle göra nu. Gick ut och studerade himmlen lite. Det var inte SÅ mörkt. Det kom inte ner så himla mycket slask. Bara ytte pytte lite. Så bästmde mig för att skritta ut en liten halv timme i alla fall!
Jag gjorde i ordning Zicko. Och red iväg. Jag visste inte alls ridvägarna. Men följde efter en liten väg som verkade bra. Zicko skrittade lite försiktigt på. Allt var nytt för både han och mig. Underlaget var väl sådär. Gick inte annat än att skritta. Gick runt lite i vägarna på området. Hittade en liten skogsväg en bit bort. Men red bara in en liten bit på den. Ska utforska den mer en annan gång!
Red sedan som avslut till planen och red några varv och böjde honom lite. Det gick SÅ mycket bättre än förra gången på planen. Han hade jättebra framåtbjudning och lyssnade perfekt!
Sen kom Tero (han som äger stallet) och undrade om jag ville se på hans vaktel fåglar? Det ville jag förståss! De var jättegulliga små runda fåglar.( en bild på en vaktel)
 
 
 
Och så hade han också tuppar och hönor. Han hade en JÄTTESTOR tupp! Som var säkert 1m hög!
Jättefin, men lite läskig!
Såg lite ut som denna!
 
Så, här har ni min dag! Jättekul! 
Jag tror jag sticker på Torsdag till stallet igen. Då planerade jag ett lite hårdare pass!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela