norahansen.blogg.se

Zicko i stallet

Publicerad 2014-02-15 20:25:22 i Allmänt,

ÄNTLIGEN står han i stallet! Det ytterst FINA stallet.
Jag tänkte att jag skulle ha hunnit, ta lite bilder av Zicko och ladda upp dem sen.
Men allting skulle göras. Och det FORT!
När jag kom till stallet, var det bara:
 
Zickos saker, in i bilen!
- Ta borstarna!
- Lägg täcke på honom!
- In i transporten!
- NU kööör vi!!!
 
När vi kom till nya stallet. Ledde jag in honom i hans box. En fin ponnybox som var ljus och ganska stor!
Zicko verkade trivas bra. Stod och tittade sig nyfiket omkring och åt av höet :)
Och där var ALLTING i minsta detalj ordning och reda! 
Alla täcken var precis på rätt ställe. Alla träns hängde precis rätt. Allting var bara för snyggt.
Stort och rymligt var stallet. 7 boxar. Jättefin sadelkammare!
Jag fick inte såå myckett ording på hans saker idag. Men det ska de bli mer ordning på imorgon!
Då kommer jag sticka till stallet klockan 2 ungefär. Rida. Det blir ett pass på planen.
Bara känna av honom en stund. Det kommer kännas härligt!
Jag har ju inte ridit honom på jag vet inte hur länge. Men ska bara känna av honom hur han känns. Inget krävande!
Klockan 5 kommer hovslagaren komma. Han skor honom! Nice :)
Sen är det blir det nog hemmåt. Förresten på tal om ingenting så ska jag baka tunnbröd imorgon! Namm!
Så, som jag har väntat. Tjatat. Och varit nervös. NU står han i stallet! Fina Fina ponny! Det är bara jag och han!
Zicko... Love you... <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela