norahansen.blogg.se

Böcker lite böcker...

Publicerad 2014-01-20 19:25:18 i Allmänt,

Jag och mamma var just på bibban, och jag lånade 2 stycken böcker.
 
Och jag har sagt det förr och jag säger det igen!
 
*Jag läser bara HÄSTBÖCKER!
 
Och det stämmer till 95%
Ja, så jag lånade två stycken hästböcker. Jag kan ju också nämna, att de böckerna som jag älskar att läsa.
Är inte böcker om mysterium, eller fantasi, eller eller nåt övernaturligt liksom.
NEJ, jag gillar vanliga (kanske lite tråkiga) lite barnsliga böcker kanske? Jag älskar ju Sigge och Teddy böckerna.
Men det gör många i min ålder, jag VET! 
Men ja, böcker som inte är något speciellt spännande, men ändå har liskom någonting som händer! Fattar ni?
Det sättet som författaren skriver på, som man får PRECIS den samma längtan, eller blir lika ledsen eller arg.
Som personen i boken. DET är böcker jag gillar! Oj, nu kom jag av mig visst! Till böckerna...
 
Den här boken har Pia Hagmar skrivit, hon har även skrivit böckerna om Klara, Flisan, och om Tess då!
Jag har läst alla de tre serierna. Jättebra!
 
En av böckerna från serien om Flisan och Tarzan (hennes ponny)
Böckerna kan såklart vara en aning inteiminålder böcker, men de är riktigt roliga!
 
Boken jag läser just nu har en helt annan författre skrivit, jag vet inte hur många gånger jag har läst den.
Men det börjar nog vara upp åt en 5-6 gånger tror jag!
 
 
Boken är också väldigt äkta, det känns på riktigt!
 
Hoppas ni gillade inlägget! Finns det någon annan där ute, som har samma boksmak som jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela