norahansen.blogg.se

Lång tung dag :D

Publicerad 2014-01-25 17:20:00 i Allmänt,

Hej!
Hur har er dag varit?
Min började med att jag steg upp, åt frukost och sånt och
klockan 11 satte jag på mig mycket kläder och gick till Skidstugan.
Där var skidtävlingarna i full gång. Jag hade med mig min filmkamera. Men pappa sa att
vi inte behövde den idag, så jag har den imorgon på stafetten. Så där hjälpte jag Nike att 
dela ut saft till de som hade skidat.
Sen skyndande jag och Nike oss fort hem och bytte till stallkläder.
Vid stallet var det 3 ridlektioner. Jag ledde Sami på första lektionen, och sen på sista.
Först var Sami riktigt cool, men sista lektionen var han ganska spookie...
Men jag gick runt och pratade, och pratade... så lugn och övertygande röst som möjligt.
Och det funkade. Verkligen det funkade. Han var lugn som en filbunke.
Det är ganska häftigt och en aning konstigt också. Att lilla jag som är 10 gånger mindre än vad Sami är.
Kan få honom att vara så lugn. Han väger 500-600 kilo, och jag bara 40. 
Hästar är väldigt försiktiga djur, som faktiskt lyssnar när dom är lite rädda, på den där förskräckligt
lilla men lugna rösten där nere. Och det funkar. Det är verkligen ett WOW moment för mig. 
Att ha så stor betydelse, för ett så stort djur. 
Gosade också med Paddy och Wilma förståss! Sötisarna i stallet.
Nu är jag hemma, och är otroligt slut i alla muskler, men det går nog!
Ja, så jag gör tidsinställda inlägg till imorgon. De blir väl kul! Men ska också försöka uppdatera om jag hinner.
" I believe i can fly, I believe can touch the sky!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela