norahansen.blogg.se

Matcha hästen med färgen

Publicerad 2014-01-09 12:00:00 i Allmänt,

Tänkte skriva ett inlägg om hur jag gillar att matcha färger till sin häst på tävlingar och så.
Vad JAG tycker passar till hästarnas färg på pälsen. Oj, det här blev rörigt, men ni förstår säkert!
 
 
Om man har en....
Svart häst! (En lite dålig bild)
 
 
Svarta hästar med typ NÄSTAN alla färger vad jag tycker.
Alla klara, starka och ljusa  och lugna färger passar på en svart häst/ponny.
Men de färger som JAG själv tycker inte är så himla fina på svarta hästar är nog ganske sån där
riktigt ljus läderbrun! Hoppas ni förstår färgen. Den färgen tycker jag bara ser fel ut, och vill liksom bara ta bort det. Men annars KAN mörk brunt passa på svarta hästar, men det behöver inte göra det.
Men om man har en svart häst, så kan man matcha den med typ vilken fin färg som helst! Tummen upp!
 
Ett ekipage i rött, scnyggt!
(Lånade bilden från dressyrmupparna.se)
 
Om man har en...
 
Häst i fux färg!
 
 
Fuxar, en jättefin färg på hästar! 
Det som jag och mina stallkompisar kom på att fux är kanske den enda färgen som VI typ tycker
att passar med allt! Mycket praktiskt kan jag bara säga!
Vissa tycker att fuxar inte passar i rosa, att det skär sig, men det är väl smaksak.
Jag tycker åtminstone inte det. Fuxar passar i allt, till exempel brun, och gul och blå! det tycker jag är fint!
 
(från dressyrmupparna.se)
 
Om man har en...
 
Vit häst!
 
 
 
Okej, det heter ju inte riktigt vit, skimmel är nog det rätta ordet!
Okehh... Skimmlar kanske man tror passar i ALLT också, men det är faktiskt inte så sant enligt mig!
De inte i ljusa färger... till exempel ljusblått! Alltså då menar jag riktigt ljusblått, som babyblå!
Eftersom vita hästar/ponnyer är så ljusa, så passar det liksom inte med något riktigt ljust till!
Det ser ut som det är blekt i tvätten! SÅ ljusa färger på vita hästar NOT!
Men de passar kort å gott i allt annat, som mörkblå, brun, och ganska starka färger också!
Jag gillar skimmlar! De är fina!
 
 
Hoppas ni gillade inlägget! det var väldigt kul att skriva!
//Nora <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela