norahansen.blogg.se

Milona

Publicerad 2014-01-03 19:26:00 i Allmänt,

Tjena!
Precis kommit hem från ridlektionen på kvarnbacken.
Jag red Milona, ett litet russto som är väldigt känslig och riktigt kul att rida.
Hon var lite busig, men det gjorde inget. 
Vi tränade mycket på att få ponnyerna lyhörda, mycket övergångar och så.
Milona var lite hetsig först. Men sedan började hon lyssna och gå som värsta dressyrponnyn! NICE! 
Min nya grupp var jättebra. Det var många som jag kände :)
Min ridlärare Helena, påpekade att när man är i denna ålder som jag är nu. Så är det ganska bra för man kan rida olika ponnyer i olika storlekar ganska så långt. Man kan rida ett russ, men inte se för lång ut, man kan rida en stor ponny eller en stor häst. Men ändå inte se alltför lite ut. Det är jag väldigt glad för. Hoppas det håller länge.
Nu ska jag ta ett mellan mål och titta på miljonjakten.
 

Kommentarer

Postat av: Unn

Publicerad 2014-01-03 21:58:29

Hej, gå gärna in på min blogg och var med i tävlingen som jag kallar "veckans blogg" där man kan vinna en länk som ligger under min tävlingssida i en hel vecka! Det ända du behöver göra är att skriva "jag är med" i kommentarsfältet! <3

http://unnstjerndahl.horseworld.se/

Svar: Säkert! :)
norahansen.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela