norahansen.blogg.se

Varför det egentligen?

Publicerad 2014-01-23 18:00:00 i Allmänt,

Här om kvällen så hjälpte jag mamma med hennes prov, (min mamma är engelska lärare)
Så började jag fundera....
Varför säger man alltid "Han fick 3 fel" "Hon fick jättemycket fel" "Bara ett fel, bra!"
 
Hallå! Hör ni hur det låter? 
Varför ska man alltid fokusera på felen i allt? Varför kan man inte säga:
 
"8 rätt! " 9 rätt bra!" 
Istället för att bara säga vad som är fel!
Jag tycker i alla fall att man ska vara mer positiv, än negativ, mer optimistisk, än pesimistisk!
Håller ni inte med mig? Att människor fokuserar på ALLT för mycket på det negativa.
Jag försöker ofta se saker från den ljusa sidan. Det tycker jag man ska göra.
Annars om man inte kan göra det, så ska man hålla klaffen!
Såhär brukar jag ofta tänka 
- Om du inte har nåt bra att säga, så håll tyst!
 
Och ta vara på det du har, innan allt försvinner!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tilda - TLryttarna

Publicerad 2014-01-24 01:14:50

Bra skrivet Nora!
Håller helt med dig.

Kram! //Tilda -TLryttarna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela