norahansen.blogg.se

Jag vill ha en egen ponny...

Publicerad 2014-07-14 16:30:00 i Allmänt,

Fick lite lust att skriva ett lite annorlunda inlägg.
Jag var ju på tävlingar igår, och där fanns det hur mycket snygga ponnyer som helst. 
Ja, man blir ju lite sugen på att ha JUST en sån ponny. Som man såg på tävlingarna!
 
Om jag skulle få leta eter en egen ponny, så skulle det inte spela någon stor roll om ponnyn var sto eller valack. 
Tycker verkligen inte att det är så stor skillnad. Men jag gillar ju ston väldigt mycket ;)
Eftersom jag bara är 13 (fyller 14 i år) Så skulle jag vilja skaffa en D-ponny. Mina ponnyår, är inte över än. 
Och jag tror att jag skulle ha mycket kul på ponny fortfarande.  
Ponnyn skulle inte få vara under 8 år. Jag vill inte ha någon unghäst precis. Men inte över 20. Jag skulle vilja tävla och träna. Den skulle vara en allroundponny till både hoppning och dressyr, men kanske mest hoppning, eftersom det är det jag gillar. Den skulle framförallt vara pigg och glad. Kanske lite på den "galnare" sidan. Lite power liksom. 
Men ändå vara lyhörd och lyssna. Den skulle vara snäll och gosig också.
(tagen från ponnysanning.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela