norahansen.blogg.se

Ridläger-dag 1-måndag 2 juni

Publicerad 2014-06-05 16:00:00 i Allmänt,

Jag steg upp halv 8, vilket var hemskt på första sommarlovsdagen. Men klarade det!
Jag och Nike + Alma var "ledare". 
Det skulle komma 6 stycken småttingar :) Som gick på ettan, eller yngre. 
 
Vi hade de minsta ponnyerna till dem. Vilket jag tyckte var jätteskönt. 
Wilma, Trillan och Teija. Är inte så jobbiga att handskas med.
De stora ponnyerna/hästarna kan också de mindre bli lite rädda för.
Alla barnen var jättesöta, och alla babblade i munnen på varandra hela tiden!
Vi red första lektionen på ridplanen. Eller de 2 första,  för vi hade delat upp grupperna till 2. 
Vi "hoppade" bana! Jag ledde då Trillan.
Sen var det mat. Och efter det så red vi en bit i terräng.
Första dagen var över och det blev ganska varmt. Kanske 25 grader?
Klockan 4 när alla barnen hade åkt hem var jag ganska slut.
Hopplägret var på samma gång från måndag till onsdag. Och Josefin skulle sova hos mig. 
Vi sov i boden (vårt gästhus, som är supermysigt)
Vi var till Annas och grillade korv på kvällen och sen for jag och Josefin till boden. 
Jag tror vi satt och pratade till 1 ungefär... Ojdå! ;)
Ja, det var första dagen på ridlägret :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela