norahansen.blogg.se

Ridläger-dag 2- Tisdag 3 juni 2014

Publicerad 2014-06-06 17:21:45 i Allmänt,

Tisdagen var den mest fartfyllda dagen på hela veckan. 
På morgonen var jag och Josefin ganska trötta, men det gick ändå bra!
 
Barnen skulle komma till samma tid igen. Halv 9.
Första lektionen skulle vi rida barbacka. Vilket var lite spännande. ;)
Men vi hade ju shettisarna, som är runda som bollar, dem faller man inte av så lätt! + Roope som är en JÄTTEstor häst! (Roope är en D-ponny, för barnen, var den högsta häst de sett ;)
Vi red på vår "gräsplan" Där var mycket flugor!
Barnen hade redan börjat dagen före tjata om att de ville rida storhästarna. 
Vi sa bara hmm... och kanske. Och de tjatade och tjatade!
Så när det var mat, hade Nike råkat nämna att vi skulle ha nån storhäst med på nästa lektion!
Då eploderade allt. 
De tjatade HELA  maten lång och ännu längre om vilken storhäst de skulle ha! 
Det var...
- Jag vill ha Ressu!
- Jag tar Sami!
- Jag vill ha DELI!!!!
 
Jag tänkte att jag skulle få damp snart!
 
Det slutade ändå med att vi tog Sami med på deras lektion. Och Zicko och Trillan. 
De verkade riktigt nöjda.
Det var stekande hett. Och jag tänkte att mina ben skulle gå av snart, på andra lektionen. 
Men jag klarade det. Nätt och jämt. 
Sen åt vi mellanmål, och alla barnen stack hemmåt!
Det var hela barnlägret. Jättekul, men jag fick skavsår i öronen. 
Men dessa barn, var ändå så otroligt snälla, och gulliga. De vill verkligen lära sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela