norahansen.blogg.se

jaa... mycket att berätta!

Publicerad 2014-03-01 21:49:23 i Allmänt,

Det har hänt så himla mycket idag, varit igång hela tiden.
Det har liksom INTE funnits tid till att sätta sig framför datorn och skriva ett inlägg liksom. Njae :)
 
Okej. 
Jag steg upp på morgonen, och jag,mamma och Nike åkte till stan. Nike skulle och fixa håret. 
Jag skulle egentligen bara till stan för att jag skulle köpa ett nytt täcke till Zicko.
Skulle ha ett fullneck, regntäcke, som var i storlek 125! 
Vi körde till biltema, joo där fans regtäcken i rätt storlek som inte var så speciellt dyra. Men det fanns med fullneck. Nehe, vi körde vidare till Agrimarket.
Där hittade jag ett brunt och blått regntäcke, och de hade allting som jag ville ha. 125, fullneck, regntäcke. 
Och, så kostade det 20 euro mindre än tidigare. Bestämde mig för att vänta lite, och ta Nike med mig senare för säkerhets skull. Vi körde till Mini Mani också och kollade. Jovisst, där fanns det. Men jag var inte riktigt säker på att det var det täcket jag ville ha. MEN så hittade jag ett par boots åt Zicko, som var för halva priset. :) Köpte dom!
Jag och Nike for sen till agrimarket, och jag köpte täcket. 
 
När vi kom hem var det stallkläderna på, och iväg till stallet. Med nya täcket och bootsen. Täcket passade riktigt bra. Kunde kanske varit större, men det gick riktigt bra! Är jättenöjd med det!
Stack ut och red en sväng också. Det fick bli planen idag. Körde ett ganska hårt pass i terräng igår så. 
ÄNTLIGEN var underlaget någolunda bra, så man kunde galoppera och så! Yes! 
Men konstaterade ändå att vi behöver jobba MYCKET i galoppen. Han går mot betet, och drar tyglarna ur händerna på mig, blir då onödigt lång. Och ginar i hörnen. Bara att träna träna träna!
Skrittade också lite i terräng efter det!
Imorgon ska jag och rida igen! Men Nike kommer kanske och fota då, så rider väl ut i terräng nånstans då!
Hoppas verkligen att hon kan komma och fota oss. Det behövs verkligen lite nya bilder nu inser jag!
 
 
Det känns riktigt bra! Har ganska mycket saker nu åt Zicko som är mina helt EGNA! Men det sorliga är att jag är fullkomligt PANK! Har ingenting i plånboken nu.
Hehe, det får väl bli städning hos Fammo nu i framtiden!
Men känns ändå som om jag har spenderat det här på något bra. Det är ju ändå dehär som jag har sparat för. :D
Nej, men nu ska jag verkligen gå och sova! Vi hörs hörni!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela