norahansen.blogg.se

Min största rädsla inom ridsporten

Publicerad 2014-03-28 13:00:00 i Allmänt,

Jag har ju ridit ett tag. Ramlat av MÅNGA gånger. Och blivit rädd också många gånger!
 
Men nuförtiden är väl min största rädsla inom ridsporten. Är väl att om man, hoppar och hästen går omkull.
Krashar rakt i hindret, och jag blir under. HUH... det skulle jag inte vilja vara med om. 
Eller att en häst skulle sparka mig i ansiktet. Det år jag vara  rädd för. Att få så mycket ärr och sånt i ansiktet. Usch!
 
Ridsporten är ju en väldigt farlig sport. Man kan lätt dö i den.
Men det ger så mycket drivkraft att man bara måste kämpa vidare!
 
(bild tagen från google)
 
" Det högsta är inte att aldrig falla, utan att resa sig efter varje fall"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela