norahansen.blogg.se

Som en dröm...

Publicerad 2014-03-13 21:08:00 i Allmänt,

Om kvällen. 
Var först ute och red Zicko. Jätteduktig, och jag är stolt över mig själv också. Det har alltid varit så att när Zicko blir stark, så hårdnar mitt grepp om tygeln. Men idag fick jag TILL det!
Jag lyckades rida med mjuk hand hela tiden, och han gick mycket bättre då. 
Sen hade jag ställt upp honom i gången, och då kom Eena, med ägg och frågade om jag ville ha dem!
SÅ, det slutade med att jag kom hem med en förpackning med 30 stycken ägg i! HAHa...
Men glad och tacksam är jag ändå!
På lördag, så har jag haft Zicko i 1 månad. EN hel månad! Med "egen" häst!
Det är helt sjukt, det går inte att beskriva! 
DET är PRECIS detta som man går och drömmer om som ridskolelev! Eller jag gjorde det åtminstone!
Man skulle få ha sin älsklingshäst helt för sig själv, och fara ut och rida med sina kompisar!
Ja, det har jag gjort nu några år. Jag måste bara säga att jag är otroligt lyckligt lottad. Det är inte många som får precis de som de går och drömmer om när de är små. NEJ, men jag fick en av mina favoritridskolehästar som min HELT egen! Fattar ni vilken dröm?!?!?
 
Nu, ska jag fortsätta där jag var. Ja, på lördag så har jag haft Zicko en månad. Vi har betalat för att ha honom en månad. Jag frågde, om det skulle vara dags att ta tillbaka honom nu. Hit till stallet! 
Men, vi kom fram till att det var för kallt fortfarande. Fast det är 5 plusgrader ungefär, så vet man inte om det är vår än. Och Zickos päls växer inte speciellt fort. Den har knappt växt någonting! 
Så, vi kom fram till att det skulle vara bäst att ha honom en månad till. Till 15 april ungefär!
Då vet man säkert att det är varmt!
Jag var HELT säker på att jag ville ha honom en månad till. Jag och Zicko fram för allt trivs så HIMLA bra vid Emmes!
Har aldrig sett Zicko gladare! Det gör mig lycklig att se honom glad. Han kunde förr inte borstas i boxen. Blev skitsur och ställde sig med svansen mot en! Blev väldigt lätt stressad, och man fick absolut inte röra hans bakdel när man red. 
NU, kan jag ligga över ryggen och rumpan på honom utan problem. Och hålla på med honom i boxen utan sura miner! Men det bästa är att han är så himla glad i sig själv nu! Han kommer alltid travande fram till mig i hagen, och står med öronen framåt hela tiden!
 
Jag började med att fråga Mamma, hon svarar mer ja än nej. 
Och det gick, för både mamma och pappa. Jag kan ha honom en månad till!
Fattar ni hur lycklig jag är??
Jag har lätt de bästa föräldrarna man kan ha, fast ingen av dem är hästintresserade, så ställer de alltid upp och ser till att man ska ha de bra!
För både jag och Nike. Jag slår vad om att jag och Nike inte ens skulle ha hälften så mycket erfarenhet av hästar nu om inte våra föräldrar skulle ha gått med på alla ridlägren, hästdagarna, hyrningen och allt sånt! 
Lätt bäst alltså! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela